Een gezonde koers in de 21E EEUW
EEN HIGH PRESSURE COOKER VAN VIJF DAGEN
We nemen je in vijf dagen mee in de belangrijkste thema’s van de foodsector op dit moment. Je leert strategisch te kijken naar de veranderingen in de sector en die toe te passen op je eigen bedrijf.
Circles of profit
SPREKERS VAN TOPNIVEAU
De Circles of Profit bestaan elk uit twee dagdelen. De gastsprekers zijn van topniveau en staan altijd boven de kennisgebieden.
Hun achtergrond is een mix vanuit de wetenschap, foodservice-expertise en strategische pioniers. De gastsprekers zijn ‘gewapend’ met kritisch geselecteerd studiemateriaal, dat de deelnemers ter voorbereiding op de betreffende dag grondig hebben bestudeerd. Tijdens de lesdagen worden accenten gezet, waarna krachtige praktijkvoorbeelden op interactieve wijze worden besproken.
Op deze manier leren alle deelnemers van elkaars ervaringen, meningen, standpunten en perspectieven.
Het programma wordt verdeeld over de volgende vijf dagen.
Dag 1
INTRODUCTIE IN FOODSERVICE EN GRIP OP CONSUMENTENGEDRAG
Op deze eerste dag krijg je in sneltreinvaart een duidelijk overzicht van de huidige foodservicesector en van de belangrijkste uitdagingen en thema’s. Daarnaast krijg je een goed beeld van de Nederlandse (foodservice)consument en deelt een innovatief bedrijf ervaringen over het omgaan met de grillige consument in foodserviceland.
Dag 2
CONCEPTONTWIKKELING EN POSITIONERING IN FOODSERVICE
De theorie achter conceptontwikkeling en positionering in de foodservicesector staat centraal. We gaan in op het verschil met Foodretail en een toonaangevende spreker neemt je mee in een analyse van concepten, hoe die worden ontwikkeld en wat belangrijke bouwstenen zijn. Ook gaan we in op het verdienmodel van foodserviceconcepten. In de middag analyseren we aan de hand van een praktijkopdracht diverse concepten.
Dag 3
WAARDECREATIE IN EEN NIEUWE WERKELIJKHEID
Het speelveld van Foodservice wordt steeds breder, concurrentie komt van alle kanten. Wat betekent waardecreatie in deze context? Duurzaamheid en gezondheid worden steeds belangrijkere thema’s, maar lang niet alle consumenten zoeken dat in Foodservice. Hoe ga je om met die thema’s in dit speelveld? Tijdens deze dag krijg je zowel de theoretische uitleg en modellen rondom waardecreatie in Foodservice mee, als praktijkvoorbeelden van succes-
volle en minder succesvolle cases.
Dag 4
DIGITALISERING EN DELIVERY
Delivery groeit als kool; zowel in Foodservice als Foodretail. Alle spelers zoeken naar manieren om in deze markt te stappen, zonder concessies te doen aan hun verdienmodel. We nemen je in sneltreinvaart mee in hoe de markt in elkaar zit, wat het verdienmodel van deliveryspelers is en hoe de toekomst eruitziet. Ook kijken we specifiek naar digitalisering en de kansen die dat
voor de brede foodsector met zich meebrengt.
.
Dag 5
TOEKOMST EN IMPLICATIES
De foodservicesector verandert en de consument wordt steeds belangrijker. Het is aan formules om zo goed mogelijk antwoord te geven op de vraag van de consument. Wat betekenen deze veranderingen voor de toekomst van leveranciers en grossiers? We trappen de dag af met een inspirerende gastspreker en in de middag maken we ruimte voor de eindpresentaties van de teamopdrachten, waarin deelnemers de theorie kunnen toepassen op een eigen case uit de praktijk. De gecombineerde inzichten van de teampresentaties en de ochtend met praktijk en theorie geven de deelnemers handvaten richting de toekomst.
GEÏNTERESSEERD GERAAKT?
Wil je strategisch leren kijken naar veranderingen in onze sector en kunnen vertalen wat de impact is van die veranderingen voor het bedrijf waarvoor je werkt? Dan is FoodService Strategics bij uitstek geschikt voor jou. De opleiding wordt aangeboden op HBO+ niveau en tilt parate, pragmatische kennis en het strategisch denkniveau van medewerkers naar een hoger niveau.